Narrow your search
Listing 1 - 10 of 175 << page
of 18
>>
Sort by

Book
Tijd over?! 1
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789059323377 Publisher: Sint-Niklaas Abimo


Book
Tijd over?! 5
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789059323414 Publisher: Sint-Niklaas Abimo


Book
School met vijf O's : onderwijs, opvoeding, ontwikkeling, opvang en ontspanning in een dagarrangement
Authors: --- ---
ISBN: 9789085600473 Year: 2008 Publisher: Amsterdam SWP


Book
Tijd over?! 3
Authors: --- ---
ISBN: 9789059323391 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tijd Over?! zorgt ervoor dat leerlingen zelfstandig of individueel nog even aan het werk gezet worden. Het pakket telt 6 delen, voor elke klas van de basisschool één. In elk deel vind je aangepaste oefeningen, ongeveer 70 kopieerbare opdrachten en een gemakkelijk hanteerbare correctiesleutel. De opgaven zijn eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zodat alle leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen. Het aanbod is zeer gevarieerd en geordend naar: taaloefeningen, wiskundeoefeningen, algemene kennis en allerlei spelletjes.


Book
Tijd over?! 2
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789059323384 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tijd Over?! zorgt ervoor dat leerlingen zelfstandig of individueel nog even aan het werk gezet worden. Het pakket telt 6 delen, voor elke klas van de basisschool één. In elk deel vind je aangepaste oefeningen, ongeveer 70 kopieerbare opdrachten en een gemakkelijk hanteerbare correctiesleutel. De opgaven zijn eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zodat alle leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen. Het aanbod is zeer gevarieerd en geordend naar: taaloefeningen, wiskundeoefeningen, algemene kennis en allerlei spelletjes.


Book
Tijd over?! 4
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789059323407 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tijd Over?! zorgt ervoor dat leerlingen zelfstandig of individueel nog even aan het werk gezet worden. Het pakket telt 6 delen, voor elke klas van de basisschool één. In elk deel vind je aangepaste oefeningen, ongeveer 70 kopieerbare opdrachten en een gemakkelijk hanteerbare correctiesleutel. De opgaven zijn eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zodat alle leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen. Het aanbod is zeer gevarieerd en geordend naar: taaloefeningen, wiskundeoefeningen, algemene kennis en allerlei spelletjes.


Book
Leren met verstand : praktische toepassingen voor het onderwijs van recente inzichten in hersenfuncties
Authors: ---
ISBN: 9789461181442 Year: 2012 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe beter je weet hoe de hersenen leren, denken en vergeten, des te succesvoller uw onderwijs kan zijn. Immers, alles wat je je leerlingen wilt laten begrijpen, onthouden of toepassen komt neer op het teweegbrengen van veranderingen in de hersenen. Door allerlei nieuwe technieken is de kennis over de werking van de hersenen de laatste decennia explosief toegenomen. Er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de verschillende manieren om de hersenen tijdens leren en instructie positief te beïnvloeden. Het leren verloopt daardoor gemakkelijker en wordt voor de leerlingen en de leraar een stuk plezieriger. In dit boekje vind je een aantal tips hoe je het leren een ?breinvriendelijker? karakter kunt geven. Sommige van deze tips zul je misschien herkennen, omdat je ze al gebruikt. Beschouw deze dan als een bevestiging dat je op de goede weg zit. Wellicht ga je ze dan nog bewuster en vaker toepassen. (Bron: https://shop.bazalt.nl/wat-werkt-leren-met-verstand)


Book
Kansrijke combinatiegroepen : een praktische wegwijzer naar een nieuwe werkwijze
Authors: --- ---
ISBN: 9789081712026 Year: 2011 Publisher: Drachten Eduforce

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Combinatiegroepen onderwijs / graadklassen dwingt scholen tot het maken van een keuze en soms zelfs tot het ontwikkelen van een hernieuwde visie op onderwijs. Dit boek geeft inzicht in die keuze en beschrijft twee richtingen die kunnen leiden tot een passend antwoord op de knelpunten die worden ervaren door leerkrachten met combinatiegroepen. Dit boek richt zich op mogelijkheden en kansen in het omgaan met verschillen in kansrijke combinatiegroepen: een praktische wegwijzer naar een nieuwe werkwijze.


Book
Betrokkenheid : de sleutel tot beter leren : beknopte uitgave
Authors: ---
ISBN: 9789461182289 9461182287 Year: 2017 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als leerlingen niet betrokken zijn bij je les, is er weinig kans dat ze er iets van opsteken. Wat je doet in de klas beklijft pas echt als leerlingen ervan overtuigd zijn dat het belangrijk voor ze is en dat ze er iets mee kunnen. Betrokkenheid van leerlingen is niet iets wat toevallig ontstaat. De aandacht vangen is de eerste stap; leerlingen betrokken krijgen gaat nog een stap verder. Als leraar heb je daar zeker invloed op!In dit boek licht Robert Marzano 16 concrete lesstrategieën toe om aandacht en betrokkenheid te creëren. Hij gaat daarbij uit van wetenschappelijk onderzoek dat hij vertaalt naar de praktijk.Bij iedere strategie komen vier vragen aan bod die leerlingen zichzelf stellen:"Hoe voel ik me?"Ben ik geïnteresseerd?"Is dit belangrijk?"Kan ik dit?De antwoorden hierop bepalen in grote mate hoe betrokken leerlingen zich voelen bij de activiteiten in de klas. Laat je inspireren door dit boek! Creëer een klassenklimaat waarin betrokkenheid de norm is - en niet langer de uitzondering.http://www.bazalt.nl


Book
Making learning visible : children as individual and group learners
Authors: --- ---
ISBN: 9788887960679 Year: 2011 Publisher: Reggio Emilia Reggio Children Publisher

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 175 << page
of 18
>>
Sort by