Listing 1 - 10 of 175 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
474.2 --- Nederlands --- wiskunde --- Basisonderwijs ; leermiddelen --- wereldoriëntatie --- schoolboeken --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- 474.21 --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Basisschool ; leermiddelen --- 474.2 --- Nederlands --- wiskunde --- wereldoriëntatie --- schoolboeken --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- 474.21 --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
onderwijsstrategieën --- kinderopvang --- brede school --- 474.2 --- Brede school --- Buitenschoolse opvang --- Engeland --- Onderwijs en maatschappij --- Samenwerking scholen - externe instellingen --- Schoolopbouwwerk --- Zweden --- Onderwijsstrategieën --- Schoolmanagement --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs
Choose an application
Tijd Over?! zorgt ervoor dat leerlingen zelfstandig of individueel nog even aan het werk gezet worden. Het pakket telt 6 delen, voor elke klas van de basisschool één. In elk deel vind je aangepaste oefeningen, ongeveer 70 kopieerbare opdrachten en een gemakkelijk hanteerbare correctiesleutel. De opgaven zijn eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zodat alle leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen. Het aanbod is zeer gevarieerd en geordend naar: taaloefeningen, wiskundeoefeningen, algemene kennis en allerlei spelletjes.
Basisonderwijs ; leermiddelen --- 474.2 --- Nederlands --- wiskunde --- wereldoriëntatie --- schoolboeken --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- 474.21 --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Tijd Over?! zorgt ervoor dat leerlingen zelfstandig of individueel nog even aan het werk gezet worden. Het pakket telt 6 delen, voor elke klas van de basisschool één. In elk deel vind je aangepaste oefeningen, ongeveer 70 kopieerbare opdrachten en een gemakkelijk hanteerbare correctiesleutel. De opgaven zijn eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zodat alle leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen. Het aanbod is zeer gevarieerd en geordend naar: taaloefeningen, wiskundeoefeningen, algemene kennis en allerlei spelletjes.
Basisonderwijs ; leermiddelen --- 474.2 --- 474.21 --- Nederlands --- wiskunde --- wereldoriëntatie --- schoolboeken --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Tijd Over?! zorgt ervoor dat leerlingen zelfstandig of individueel nog even aan het werk gezet worden. Het pakket telt 6 delen, voor elke klas van de basisschool één. In elk deel vind je aangepaste oefeningen, ongeveer 70 kopieerbare opdrachten en een gemakkelijk hanteerbare correctiesleutel. De opgaven zijn eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zodat alle leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen. Het aanbod is zeer gevarieerd en geordend naar: taaloefeningen, wiskundeoefeningen, algemene kennis en allerlei spelletjes.
Nederlands --- Wiskunde --- Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs. --- 474.2 --- wiskunde --- wereldoriëntatie --- schoolboeken --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- 474.21 --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Hoe beter je weet hoe de hersenen leren, denken en vergeten, des te succesvoller uw onderwijs kan zijn. Immers, alles wat je je leerlingen wilt laten begrijpen, onthouden of toepassen komt neer op het teweegbrengen van veranderingen in de hersenen. Door allerlei nieuwe technieken is de kennis over de werking van de hersenen de laatste decennia explosief toegenomen. Er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de verschillende manieren om de hersenen tijdens leren en instructie positief te beïnvloeden. Het leren verloopt daardoor gemakkelijker en wordt voor de leerlingen en de leraar een stuk plezieriger. In dit boekje vind je een aantal tips hoe je het leren een ?breinvriendelijker? karakter kunt geven. Sommige van deze tips zul je misschien herkennen, omdat je ze al gebruikt. Beschouw deze dan als een bevestiging dat je op de goede weg zit. Wellicht ga je ze dan nog bewuster en vaker toepassen. (Bron: https://shop.bazalt.nl/wat-werkt-leren-met-verstand)
474.2 --- Leren --- lesgeven --- mindmapping --- Hersenen --- Leraren --- Onderwijsstrategieën --- Leerprocessen --- Psychologie --- Leerproces --- Man --- Volwassene
Choose an application
Combinatiegroepen onderwijs / graadklassen dwingt scholen tot het maken van een keuze en soms zelfs tot het ontwikkelen van een hernieuwde visie op onderwijs. Dit boek geeft inzicht in die keuze en beschrijft twee richtingen die kunnen leiden tot een passend antwoord op de knelpunten die worden ervaren door leerkrachten met combinatiegroepen. Dit boek richt zich op mogelijkheden en kansen in het omgaan met verschillen in kansrijke combinatiegroepen: een praktische wegwijzer naar een nieuwe werkwijze.
Groeperingsvormen --- Combinatieklassen --- Klassenmanagement --- Lager onderwijs --- Graadklassen --- 474.2 --- Onderwijsstrategieën --- Groeperingsvorm --- Combinatieklas
Choose an application
Als leerlingen niet betrokken zijn bij je les, is er weinig kans dat ze er iets van opsteken. Wat je doet in de klas beklijft pas echt als leerlingen ervan overtuigd zijn dat het belangrijk voor ze is en dat ze er iets mee kunnen. Betrokkenheid van leerlingen is niet iets wat toevallig ontstaat. De aandacht vangen is de eerste stap; leerlingen betrokken krijgen gaat nog een stap verder. Als leraar heb je daar zeker invloed op!In dit boek licht Robert Marzano 16 concrete lesstrategieën toe om aandacht en betrokkenheid te creëren. Hij gaat daarbij uit van wetenschappelijk onderzoek dat hij vertaalt naar de praktijk.Bij iedere strategie komen vier vragen aan bod die leerlingen zichzelf stellen:"Hoe voel ik me?"Ben ik geïnteresseerd?"Is dit belangrijk?"Kan ik dit?De antwoorden hierop bepalen in grote mate hoe betrokken leerlingen zich voelen bij de activiteiten in de klas. Laat je inspireren door dit boek! Creëer een klassenklimaat waarin betrokkenheid de norm is - en niet langer de uitzondering.http://www.bazalt.nl
Leerprocessen --- Betrokkenheid --- Leerstrategieën --- Onderwijsstrategieën --- Leerproces --- Leerstrategie --- Onderwijsstrategie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Teaching --- Kindergarten --- kleuteronderwijs --- onderwijsonderzoek --- Reggio Emilia-pedagogiek --- Leerprocessen --- Leren --- Onderwijsstrategieën --- Reggio Emilia (onderwijs) --- Leerproces --- Onderwijsstrategie
Listing 1 - 10 of 175 | << page >> |
Sort by
|